Lokalny patriotyzm polskich kierowców - dlaczego jest opłacalny?

Lokalny patriotyzm polskich kierowców - dlaczego jest opłacalny?

W Polsce zarejestrowanych jest ponad dwadzieścia milionów samochodów osobowych, prawie trzy miliony aut ciężarowych oraz ponad milion trzysta tysięcy motocykli. Polscy kierowcy i motocykliści mają ogromny potencjał zakupowy. Jego odpowiednie ukierunkowanie pozwala na skuteczne wsparcie lokalnej, polskiej przedsiębiorczości, rozwój infrastruktury, a także tworzenie silnych, polskich prywatnych sieci. Z wielką korzyścią dla samych kierowców i motocyklistów.

Statystyki idą w górę

Polscy użytkownicy dróg z roku na rok kupują coraz więcej paliwa. Rekordowy pod względem sprzedaży paliw transportowych był rok 2016 (poprzedni rekord padł w 2011 roku). Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego POPIHN w 2016 roku w Polsce sprzedano 17,2 mln metrów sześciennych oleju napędowego (15 procent więcej niż w 2015 roku), 5,4 mln metrów sześciennych benzyny (8 procent więcej niż w 2015 roku) i 4,6 mln metrów sześciennych gazu (8 procent więcej rok do roku).

Cena paliwa jest wypadkową wielu zmiennych. Opłata paliwowa, stanowiąca do 6 procent ceny każdego litra paliwa, trafia do Krajowego Funduszu Drogowego oraz Funduszu Kolejowego. Z tych pieniędzy finansowana jest budowa dróg. Akcyza (do 35 procent ceny) i VAT (23 procent ceny litra paliwa) trafiają do skarbu państwa.

W cenę litra benzyny wliczona jest też marża detaliczna właściciela stacji albo sieci stacji paliw. Z niej pokrywane są koszty działania stacji (podatki lokalne, podatki dla państwa), koszty serwisowania urządzeń, koszty transportu paliwa do stacji, koszty pracownicze (wypłaty i ubezpieczenie pracowników), a także badania okresowe  . Sieci stacji paliw, dzięki zarobionej marży, mogą finansować kampanie reklamowe, akcje marketingowe dla klientów, a przede wszystkim rozwijać się i inwestować w kolejne placówki.

Jak kierowca może dbać o rozwój swojego regionu?


Sukces największych koncernów motoryzacyjnych i paliwowych zaczynał się od rynków lokalnych. Zatem, gdyby nie patriotyzm gospodarczy firmy te nie zdobyłyby tak znaczącej pozycji na świecie. Duża ilość klientów we własnym kraju to podstawa, która pozwala prowadzić ekspansję międzynarodową i zwiększać wpływy do budżetu i tym samym podnosić rangę gospodarczą danego państwa.

Polska Sieć Stacji Paliw Huzar - świetny pomysł, wysoka jakość i polski kapitał


Patriotyzm gospodarczy ma także swoje odzwierciedlenie w najbliższym otoczeniu. Na polskim rynku działa ponad 6600 stacji benzynowych (6624 – stan na trzeci kwartał 2017 roku – dane POPINH). Najwięcej stacji działa pod markami koncernów krajowych (ORLEN – 1758 stacji, Lotos – 485) oraz sieci zagranicznych (posiadają łącznie 1477 stacji). Pozostałe stacje należą do mniejszych sieci i operatorów niezależnych, prowadzących pojedyncze stacje.

Czy na tak trudnym rynku może istnieć stuprocentowo polska sieć, założona przez polskich biznesmenów? Okazuje się, że tak.  Przykładem sieci opartej wyłącznie o polski kapitał jest Sieć Polskie Stacje Paliw HUZAR.  Co roku przyłączają się do sieci nowi przedsiębiorcy. Stacje HUZAR cenione są za paliwa wysokiej jakości. Potwierdzają to kontrole własne i  UOKiK. Według najnowszych danych na stacjach należących do sieci HUZAR nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. Cechą charakterystyczna sieci są liczne akcje marketingowe, typowa polską gościnność i wysokie standardy obsługi.

huzar-stacja-paliw.jpg


Polskie Stacje Paliw HUZAR to obecnie dobrze rozpoznawalna marka, oparta w stu procentach o polski kapitał. Firma powstała na podstawie pomysłu i pieniędzy dwudziestu dwóch polskich biznesmenów, którzy rozpoczęli wspólną działalność w 2000 roku. Cztery lata później opracowali projekt sieci nowoczesnych stacji benzynowych, oferujących niedrogie paliwa wysokiej jakości i przydatne produkty dla kierowców, działających zgodnie z wysokimi standardami obsługi. Całość miała być sygnowana znakiem HUZAR, nawiązującym do znanych na całym świecie ciężkozbrojnych, polskich rycerzy.

Aby zachęcić nowych członków do przystąpienia do sieci, założyciele przygotowali atrakcyjny pakiet rozwiązań dla polskich przedsiębiorców, prowadzących lub chcących założyć stację paliw.. Projekt okazał się wielkim sukcesem. Elastyczne rozwiązania biznesowe i jednocześnie możliwość korzystania z gotowych rozwiązań sieciowych przyciągnęły inwestorów. Dbałość o klienta, atrakcyjne ceny i wysoka jakość oferowanych produktów przełożyły się na wysoką dynamikę rozwoju. Dziś sieć liczy ponad sto stacji, zlokalizowanych głównie w mniejszych miastach całej Polski.

Pożyteczna symbioza

Tankowanie na Polskich Stacjach Paliw HUZAR sprawia, że pieniądze z płaconych przez nie podatków lokalnych trafiają do danego regionu. Powstają w nich nowe miejsca pracy, a lepsza infrastruktura sprawia, że region staje się bardziej atrakcyjny dla wszystkich.

Im więcej kierowców wybiera daną sieć, tym szybciej może się ona rozwijać. Im większa sieć, tym więcej może ona kupować paliwa w ilościach hurtowych, z większymi, atrakcyjnymi upustami. A to przekłada się na niższe ceny końcowe, które płacą kierowcy na stacjach. Większa sieć to również lepsze akcje marketingowe, atrakcyjniejsze prezenty, a nawet szansa rozwoju dla producentów kosmetyków samochodowych, bo Polska Sieć Stacji Paliw HUZAR oferuje własną linię tych produktów, zamawiając je bezpośrednio u producentów.

Gospodarka i kapitał mają narodowość. Warto o tym pamiętać przy każdym tankowaniu, codziennych zakupach i wyborze usług. Kraj, który posiada własne, silne marki i przywiązanych do nich konsumentów, z pewnością osiągnie wysoką pozycję na świecie.