Optymalizacja zużycia paliwa i emisji spalin poprzez monitorowanie pracy silników okrętowych

Optymalizacja zużycia paliwa i emisji spalin poprzez monitorowanie pracy silników okrętowych

Aby możliwa była redukcja emisji i oszczędność paliwa, konieczne jest zebranie informacji na temat rzeczywistego obciążenie układu napędowego statku. Tego typu dane można pozyskiwać za pomocą przetwornika momentu obrotowego T40MC. Oprócz precyzyjnego zbierania informacji, możliwe jest także stworzenie optymalnych warunków pracy dla silników okrętowych. Co warto wiedzieć na ten temat?

W jaki sposób działa przetwornik momentu obrotowego?

T40MC to przetwornik, który do zamontowania nie wymaga żadnych specjalnych systemów. Dzięki temu, instalacja nie jest skomplikowana, nawet w istniejących silnikach okrętowych. Nie potrzeba również znacznej przestrzeni montażowej, gdyż T40MC łatwo i szybko instaluje się w sprzęgle. Przetwornik jest połączony ze złączem transmisji danych w bezpośredni sposób. Informacje o rzeczywistym obciążeniu są pobierane na podstawie pomiaru momentu obrotowego.

Dlaczego warto zdecydować się na jego montaż? T40MC posiada certyfikat morski (DNV-GL, ABS, BV, KR, CCS, RINA, Ice Class BV1A), a dzięki uzyskanym informacjom możliwa jest redukcja emisji oraz znaczna oszczędność paliwa. Ma to istotne znaczenie nie tylko ze względów ekonomicznych, ale również środowiskowych i dotyczy zarówno silników dwupaliwowych, jak i gazowych. Oprócz tego, istnieje możliwość zminimalizowania czasu przejścia w trakcie przełączania z jednego źródła paliwa lub energii na inne.

Przetwornik T40MC - cechy charakterystyczne

Opisywany przetwornik to produkt, który spełnia bardzo wysokie wymagania jakie stawia tego typu urządzeniom przemysł morski. Wyróżnia się wysoką klasą dokładności, wynoszącą 0,15. Co więcej, można z powodzeniem wykorzystać go do modernizacji już istniejących statków. Możliwość zamontowania na sprzęgle sprawia, że nie ma konieczności przebudowywania siłowni okrętowej. Czujnik momentu obrotowego wyróżnia się sztywną konstrukcją, dzięki czemu wykazuje wyjątkową odporność. Nie trzeba również obawiać się negatywnego wpływu wibracji w trakcie wykonywania pomiarów na morzu.

Urządzenie umożliwia bezpośredni pomiar momentu do 125 kN · m, dzięki czemu sygnał pomiarowy jest bardzo dokładny. Przetwornik tworzy w silnikach okrętowych optymalne warunki pracy, co przekłada się na zmniejszenia emisji spalin oraz zredukowanie ilości zużywanego paliwa. Kolejną zaletą momentomierza jest jego bezobsługowy charakter. Warto wspomnieć także o długiej żywotności i niskiej awaryjności. To dobre rozwiązanie gdy pojawia się potrzeba przeprowadzenia łatwej i wygodnej modernizacji istniejących statków.