Packshot - zastosowanie zdjęć produktowych

Packshot - zastosowanie zdjęć produktowych

W dobie ogromnej popularności sprzedaży internetowej, ze zdjęciami reklamowymi typu packshot mamy do czynienia na co dzień. Są to bowiem obrazowe przedstawienia produktów w formie statycznego lub ruchomego obrazu, przedstawione w najbardziej pozytywnym świetle, pozbawione cieni i zestawione z nierzucającym się w oczy tłem. Dzięki nim oferowany produkt jest w pełni wyeksponowany, a przy odpowiedniej obróbce bardzo skutecznie zachęca konsumentów do zakupu.

Packshoty - czym się charakteryzują?
Zdjęcia produktowe typu packshot są bardzo łatwe do rozpoznania - prezentują pojedynczy produkt przedstawiony na białym lub innym jasnym, neutralnym tle. Ich zadaniem jest przedstawienie fotografowanego obiektu z zachowaniem jego proporcji oraz w jak najkorzystniejszym świetle. Na packshotach nie znajdziemy żadnych mankamentów danego produktu, gdyż są one skrupulatnie usuwane zarówno przed, jak i po wykonaniu fotografii. Niezależnie od typu obiektu jest on dokładnie przygotowywany do uwiecznienia na zdjęciu, a następnie ustawiany tak, aby prezentował się jak najkorzystniej. Packshoty muszą mieć również perfekcyjną jakość, dlatego podczas ich wykonywania stosuje się odpowiednie ustawienia światła oraz dyfuzory fleszy. Gotowe fotografie produktowe są następnie obrabiane i retuszowane. Działania te obejmują kadrowanie, usuwanie tła, zwiększanie głębi ostrości, tworzenie naturalnych cieni lub odbicia, dopasowywanie kontrastu, prostowanie produktu, a także usuwanie plam, rys czy niedoskonałości. Packshot prezentuje zatem produkt w sposób nieskazitelny, jednak nie przekłamany, gdyż to łamałoby prawa konsumenckie.

Rodzaje packshotów
Poza standardowymi, pojedynczymi packshotami, przedstawiającymi produkty w jednym wymiarze, istnieją także packshoty obrotowe, prezentujące obiekt w 3D oraz zdjęcia typu duch, dotyczące przede wszystkim odzieży, ukazujące ją na niewidzialnym manekinie. Packshot 3D to prezentacja wykonana z sekwencji kolejnych zdjęć, która pozwala obejrzeć przedmiot z każdej strony, a także przybliżyć interesujące odbiorcę fragmenty. Z kolei zdjęcia duchy to fotografie przedstawiające produkt wypełniony, jak na manekinie. Nie jest on jednak widoczny, dzięki czemu nie odciąga uwagi od samego produktu i pozwala zainteresowanemu na osobistą wizualizację tego, jak oferowana odzież może się prezentować właśnie na nim.

Zastosowanie packshotów
Packshoty to zdjęcia produktowe wykorzystywane przede wszystkim przez sklepy internetowe oraz katalogi. Mogą one przedstawiać dosłownie każdy produkt - od odzieży, mebli czy roślin, po produkty spożywcze, kosmetyki czy urządzenia RTV i AGD. Fotografie tego typu wykorzystują strony firmowe, producenci i dystrybutorzy. Packshoty trafiają na aukcje internetowe, do ogłoszeń, postów, wpisów blogowych, artykułów oraz do wiadomości e-mail. Packshoty są obecne także na reklamach drukowanych, czyli na billboardach, ulotkach czy gazetkach promocyjnych.

Packshoty to zdjęcia produktowe, które spotykamy na każdym kroku, nie zdając sobie sprawy z tego, jak wiele pracy wymaga ich przygotowanie. Dobrej jakości packshoty to fotografie, które "sprzedają", bowiem obraz to najskuteczniejsza forma reklamy dla każdego produktu.