Pneumatyczny klucz udarowy - niezbędny w każdym warsztacie!

Pneumatyczny klucz udarowy - niezbędny w każdym warsztacie!

Pneumatyczny klucz udarowy to niezwykle funkcjonalne narzędzie, które doskonale sprawdzi się w każdym warsztacie samochodowym. Dotyczy to szczególnie profesjonalnych warsztatów, chociaż może się przydać także do amatorskiego zastosowania.

Wiele jest takich narzędzi, które po prostu trudno zastąpić. Należy do nich bez wątpienia pneumatyczny klucz udarowy. Dzięki niemu praca w warsztacie samochodowym staje się łatwiejsza, mniej męcząca, a przede wszystkim można ją znacznie przyspieszyć. Wybór pneumatycznego klucza udarowego nie powinien być jednak dziełem przypadku. Należy zwrócić uwagę na kilka istotnych parametrów, wybierając takie elektronarzędzie. Zanim jednak do tego przejdziemy, należy wyjaśnić, dlaczego warto postawić właśnie na pneumatyczny klucz udarowy.

Dlaczego pneumatyczny klucz udarowy?


Jeśli chcielibyśmy się zastanawiać, dlaczego warto zaopatrzyć się w pneumatyczny klucz udarowy, wystarczy go użyć kilka razy, żeby poczuć różnicę w porównaniu na przykład do klucza elektrycznego. Klucz udarowy zasilany sprężonym powietrzem ma przede wszystkim wysoki moment obrotowy, do czego jeszcze wrócimy. Tutaj wystarczy tylko dodać, że jest on wyższy niż 600 Nm. Dlatego właśnie praca takim kluczem przebiega błyskawicznie, a do tego precyzyjnie. Argumenty zatem są dość istotne, a do tego można jeszcze dodać wysoką funkcjonalność takiego elektronarzędzia. Wróćmy teraz do parametrów, które należy wziąć pod uwagę, wybierając pneumatyczny klucz udarowy.

Rozmiar klucza udarowego


Przeglądając ofertę jednego lub drugiego sklepu z elektronarzędziami, łatwo zauważyć, że dostępne są modele pneumatycznych kluczy udarowych o różnych rozmiarach. Przy czym chodzi tu o rozmiar mocowania nasadek (rozmiar zbieraka kwadratowego). Tutaj na chwilę należy się zatrzymać i zastanowić, jakie śruby będziemy najczęściej przykręcane i odkręcane. Przeważnie używane są klucze ½ cala lub ¾ cala. Przy czym te ostatnie najczęściej wykorzystuje się przy kołach pojazdów ciężarowych, ale również w przypadku cięższych prac i odkręcania mocno zapieczonych śrub. Warto zatem przejść do warsztatu, rozejrzeć się i ocenić nasze zapotrzebowanie na rozmiar klucza udarowego.

Wymagane ciśnienie


Nie można zapomnieć, że klucz pneumatyczny wymaga zasilania sprężonym powietrzem, żeby działać. Do tego należy dostarczyć odpowiednie ciśnienie powietrza, żeby klucz mógł pracować z właściwymi parametrami. Wybierając zatem pneumatyczny klucz udarowy, trzeba zwrócić uwagę na to, jaki posiadamy kompresor i czy będzie on odpowiedni do wybranego modelu klucza. Sprężarka musi być dobrej klasy, najlepiej trzytłokowa o pojemności co najmniej 50 litrów. Dzięki temu zapewnimy sobie ciśnienie co najmniej 8 barów. Dobrej klasy kluczowi wystarczy już 6 barów.

Moment obrotowy


O wysokim momencie obrotowym pneumatycznego klucza udarowego już wspomnieliśmy wcześniej. Teraz warto rozwinąć tę kwestię. Najpierw należy wyjaśnić, co rozumie się przez moment obrotowy. Pod tym terminem kryje się po prostu siła, która jest potrzebna, żeby dokręcić określoną śrubę danym kluczem. Moment obrotowy podawany jest w niutonometrach (Nm). Jaki zatem moment obrotowy powinien mieć klucz? Najbardziej uniwersalne są te z przedziału 1500-1900 Nm. Można nimi przykręcić większość śrub w warsztacie samochodowym.

Stopnie regulacji dokręcania


Dobrej jakości klucze udarowe charakteryzują się również tym, że posiadają możliwość regulacji momentu obrotowego. Im więcej stopni takiej regulacji, tym lepiej. Chodzi o to, żeby dana siła dokręcania nie spowodował zniszczenia śruby lub zerwania gwintu. Wróćmy zatem do stopnia regulacji momentu obrotowego. W różnych modelach kluczy udarowych kombinacja regulacji jest różna. W jednym na przykład możemy mieć 1 stopień odkręcania, ale 3 stopnie dokręcania, w innym znowu – 4 stopnie dokręcania. 

Czy obudowa klucza ma znaczenie?


Dobre elektronarzędzie jest nie tylko funkcjonalne i niezawodne, ale również solidnie wykonane. Pod tym kątem również warto oceniać modele pneumatycznych kluczy udarowych. Na rynku znajdziemy takie narzędzia do dokręcania, których obudowa jest wykonana przeważnie albo z metalu, albo z tworzywa kompozytowego. Które rozwiązanie jest lepsze? Wydaje się, że metal. W rzeczywistości jednak obudowa metalowa nie musi być wcale zaletą, a wręcz przeciwnie. Chociaż metal jest twardy i wytrzymały, to jednak łatwo go zarysować, a z czasem narzędzie przestaje być estetyczne. Do tego przy niskich temperaturach takie narzędzie trudno wziąć do ręki. Co innego w przypadku materiału kompozytowego. Wygodnie się operuje takim kluczem w każdej temperaturze, a do tego kompozyt jest także bardzo wytrzymały. Nieprzypadkowo tańsze modele kluczy udarowych wykonuje się z metalu.

Poziom hałasu i waga


Na koniec kwestie, które nie powinny przesądzać ostatecznie o wyborze określonego modelu pneumatycznego klucza udarowego, ale warto je wziąć pod uwagę. Pierwsza sprawa to nawiązanie tak naprawdę do tego, co napisaliśmy wcześniej. Lżejszym kluczem łatwiej i wygodniej się operuje. To kolejna zaleta obudowy kompozytowej. Pozostaje jeszcze sprawa hałasu. Każdy klucz udarowy działa głośno, chociaż niektóre są pod tym względem wyjątkowo uciążliwe. Lepiej szukać cichszego modelu lub korzystać ze stoperów do uszu.

Pneumatyczny klucz udarowy ułatwia i przyspiesza pracę, a do tego w warsztatach samochodowych i montażowych jest po prostu niezastąpiony. Warto zatem zaopatrzyć się w takie narzędzie.


Tagi

zabytki europy co warto zobaczyć w krakowie umowa kupna sprzedaży samochodu opis kontrolek na desce rozdzielczej przerejestrowanie samochodu cena auto do 15 tys skoda kodiaq dane techniczne koniec ważności prawa jazdy darmowy raport vin automatyczna skrzynia biegów pedały the grand tour online pl map24 audi q2 wymiary akumulatory samochodowe ranking 2017 prawo jazdy am do czego uprawnia zabezpieczenie samochodu alfa bmw bmw i8 spalanie klasy mercedesa bramki na a2 co obejmuje gwarancja samochodu wypuszczanie gazu z butli turystycznej baht tajlandia jak sprawdzic jaki olej do silnika jaki pickup raport tuv 2018 pełna lista pdf targi genewa bilety jak czytać oznaczenia opon toyota chr wymiary wirtualny alkomat a rzeczywistość dopuszczalna ilość alkoholu w rosji długa trasa samochodem porady zatankowanie benzyny do diesla objawy opłata recyklingowa samochód 2019 ile kosztuje oklejenie samochodu folią ochronną auta po kombivan ranking umweltzone berlin rejestrator jazdy ranking 2018 car wrapping autostrada bursztynowa bramki na a4 autostrada a6 opłaty oświadczenie sprawcy kolizji 2018 tempomat aktywny bezpieczne wakacje za granicą flota gps carbon w samochodzie zdjęcia aut kamera samochodowa czy warto winiety niemcy winiety czechy adam jesionek gdzie sprawdzić vin otomoto niemcy co można przewozić pomocą drogową najwygodniejszy samochód na trasy umiejętności kierowcy seszele na własną rękę jak sprawdzić biegunowość akumulatora bazar natury garnizon gdańsk czyszczenie elementów zewnętrznych samodzielne zwiedzanie krakowa wady i zalety transportu lotniczego branża spedycyjna gdzie mozna jezdzic gokartem delegacja warszawa czy oc jest obowiązkowe jeżeli nie jeżdżę samochodem kredyt samochodowy porównanie car sharing wrocław ustaw trasę do domu ile jest województw awaria na drodze ekspresowej gps do maszyn budowlanych bariera energochłonna cena chwilowki loanprofy wyznacz trasę do bezpieczeństwo w transporcie winiety włochy gdzie kupić co to jest transport aplikacja smogowa gdzie opłacić akcyzę za samochód aplikacja dla kamperów here maps wyznaczanie trasy ford powershift awarie mytaxi czy uber historia pojazdu za darmo akumulator samochodowy co jest pod maska samochodu czy trzeba przerejestrowywać auto jaka kurtka na motocykl ergo hestia wyrobienie zielonej karty