Czy warto kupić powiększony zbiornik do ogrzewania postojowego w ciężarówkach?

Czy warto kupić powiększony zbiornik do ogrzewania postojowego w ciężarówkach?

Wydajność fabrycznie montowanych zbiorników paliwa do ogrzewania postojowego pozostawia wiele do życzenia w kontekście ich niewielkiej pojemności. Na skutek zawirowań geopolitycznych przedsiębiorstwa transportowe zmuszone zostały do poszukiwania oszczędności, co przejawia się między innymi wzmożonym zainteresowaniem instalacjami, umożliwiającymi zwiększenie ilości tankowanego jednorazowo paliwa, w tym przypadku gazu LNG. Czy rzeczywiście warto nabyć i zamontować powiększony zbiornik do ogrzewania postojowego w ciężarówkach?

Z artykułu dowiesz się między innymi:

  • Czy pojemność fabrycznych zbiorników paliwa jest wystarczająca?

  • Dlaczego firma ARHEN współpracuje z markami Iveco oraz SCANIA?

  • Jakie są korzyści wynikające z montażu powiększonego zbiornika LNG do ogrzewania webasto?

SPIS TREŚCI

  • Zbiorniki paliwa do samochodów ciężarowych: Iveco i SCANIA

  • Czy warto zainwestować w powiększony zbiornik do ogrzewania postojowego?

  • Aluminiowy zbiornik paliwa – ARHEN

Zbiorniki paliwa do samochodów ciężarowych: Iveco i SCANIA 

Firma Arhen jako jedna z pierwszych w kraju rozpoczęła produkcję powiększonych zbiorników na paliwo do ogrzewania postojowego dla pojazdów ciężarowych typu heavy-duty marek IVECO oraz SCANIA.

Wybór marek podyktowany został renomą producentów, a także ogólną liczbą tych pojazdów na polskich i europejskich drogach. Nie można także pominąć faktu, iż wymienione ciągniki wykorzystują jako źródło energii gaz LNG, co znacząco podnosi opłacalność ich zastosowania w transporcie krajowym i zagranicznym. Jak zapewnia producent zbiorników paliwa, uwagi przedsiębiorców dotyczą niewielkiej pojemności zbiorników fabrycznych, które wynoszą analogiczne:

  • Iveco S-way – 10 litrów;

  • SCANIA R.410 LNG – 12 litrów.

W tej sytuacji kierowcy zmuszeni są do częstego uzupełniania paliwa, co znacznie ogranicza wydajność ogrzewania postojowego oraz wpływa negatywnie na efekty ekonomiczne jego stosowania. Problem jest szczególnie widoczny w przypadku tras do krajów skandynawskich oraz obsługi wschodnich i północno wschodnich terenów Europy.

Zbiorniki paliwa do ogrzewania postojowego produkcji ARHEN Starachowice rozwiązują ten problem dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii pozwalających na instalację powiększonego zbiornika paliwa bez konieczności dokonywania zmian konstrukcyjnych pojazdu oraz ingerencji w parametry jezdne ciągnika. Aluminiowy zbiornik paliwa odznacza się lekkością, co rekompensuje dodatkowy ciężar spowodowany większą ilością paliwa w baku.

Czy warto zainwestować w powiększony zbiornik do ogrzewania postojowego? 

Montaż powiększonego zbiornika do ogrzewania postojowego niesie za sobą przede wszystkim zwiększony komfort pracy kierowcy. Jest to odczuwalne na przejściach granicznych, gdzie czas oczekiwania na odprawę wynosi często kilkanaście godzin. Kierowca nie ma potrzeby opuszczania pojazdu w celu znalezienia ciepłego miejsca noclegowego, co nie tylko wpływa na bezpieczeństwo frachtu, obniża też koszty prowadzenia działalności gospodarczej.

Dotyczy to także metropolii, które na mocy lokalnych przepisów ograniczają dostęp dużych pojazdów ciężarowych na swój teren w godzinach zwiększonego ruchu drogowego.

Zbiorniki paliwa, których pojemność zwiększono do 27 (SCANIA) i 34 (Iveco) litrów pozwalają na wydłużenie czasu pracy systemu grzewczego niemal trzykrotnie. Wypada w tym miejscu wspomnieć o mniejszej liczbie postojów wynikających z konieczności tankowania oraz większej swobodzie przy doborze stacji paliwowych, na których gaz jest tańszy.

Poprawa warunków pracy sprzyja ograniczeniu absencji chorobowych, na które uskarżają się przedsiębiorcy, zwłaszcza w okresie jesienno zimowym.

Aluminiowy zbiornik paliwa – ARHEN

Zastosowanie stopu aluminium, jako głównego materiału wykonawczego przy produkcji powiększonych zbiorników paliwa ma na celu wykorzystanie unikalnych właściwości tego metalu dotyczących odporności na korozję, wahania temperatur oraz uszkodzenia mechaniczne. Niska waga stanowi dodatkowy atrybut zważywszy na większą wagę zbiornika zawierającego dodatkowe paliwo.

Warto przypomnieć, że inwestycja w powiększone zbiorniki paliwa ma charakter jednorazowy, natomiast oszczędności z tym związane dotyczą całego okresu eksploatacji pojazdu ciężarowego.