Odcinkowy pomiar prędkości S8 Warszawa

Odcinkowy pomiar prędkości S8 Warszawa

Droga S8 była nieustannie trasą przekraczania prędkości oraz miejscem częstych wypadków drogowych spowodowanych nadmiernie szybką jazdą. Po długim czasie zostały zakończone prace nad odcinkowym pomiarem prędkości na tej trasie. Ograniczenie prędkości i 30 kamer powinny zwiększyć bezpieczeństwo na drodze.

Odcinkowy pomiar prędkości na S8 - rozpoczęcie kontroli

System odcinkowego pomiaru prędkości na trasie S8 jest już gotowy. Obejmuje 30 żółtych kamer, które zostały umieszczone w dwóch lokalizacjach i będą rejestrować kierowców przekraczających dopuszczalną prędkość. Prawdopodobnie już w najbliższym czasie pojawią się pierwsze mandaty. Pomiary będą prowadzone w obu kierunkach na każdej z nitek głównych ciągu przebiegającej przez Warszawę drogi ekspresowej.

Odcinkowy pomiar prędkości na S8 - dwie lokalizacje

Kierowcy, którzy planują dotarcie do stolicy od strony Białegostoku powinni zauważyć żółte kamery, które znajdują się pomiędzy węzłem Piłsudskiego (centrum handlowe M1 Marki) oraz węzłem Łabiszyńska (centrum handlowe Atrium Targówek). Kierowcy jadący z Warszawy w stronę Podlasia również będą pod nadzorem odcinkowego pomiaru prędkości (kierunek od Łabiszyńskiej do Piłsudskiego w Markach). To najdłuższy odcinek trasy S8, który został objęty dozorem.

Druga lokalizacja, którą objął odcinkowy pomiar prędkości to odcinek w stronę poznania, od węzła Bemowo przy ul. Lazurowej do węzła Konotopa w okolicy budynku Flyspot. Żółte kamery rejestrują również samochody jadący w przeciwnym kierunku, czyli nad wjazdem do stolicy.

Kierowcy muszą przygotować się na dwie kontrole OPP w trakcie przejazdu przez Warszawę:
odcinek od węzła Łabiszyńska - do węzła Piłsudskiego (Marki);
odcinek od węzła Konotopa - do węzła Bemowo (ul. Lazurowa).

Odcinkowy pomiar prędkości na S8 - zastosowany system

Zainstalowano system 30 kamer nad trasą S8. Automatycznie będzie określał czas wjazdu oraz wyjazdu z rejestrowanego odcinka trasy. Koszt montażu systemu to około 4 mln zł. Limit prędkości wynosi 120 km/h. Urządzenia potrafią zidentyfikować pas ruchu, po którym poruszał się pojazd. Wraz z mandatem dotrze do kierowcy szereg danych: data, miejsce, czas pomiaru, długość odcinka pomiarowego oraz maksymalną dopuszczalną prędkość.

System wylicza średnią prędkość pojazdu na całym dystansie biorąc pod uwagę czas przejazdu. Zbyt szybkie pokonanie odcinka poskutkuje wystawieniem mandatu. System działa zupełnie inaczej niż klasyczne fotoradary. Mierzenie prędkości odbywa się na znacznie dłuższym odcinku drogi, a nie w jednym punkcie.

Mapa samochodowa - pomoc w trasie

Korzystanie z interaktywnych map samochodowych jest bardzo popularne. Jest dobrym pomysłem, ponieważ aplikacja wskazuje newralgiczne miejsca na trasie i pozwoli uniknąć niespodziewanego mandatu. Powiadomi o ograniczeniach prędkości, o istniejących fotoradarach oraz o odcinkowych pomiarach prędkości. Asystent w takiej formie wspomoże bezpieczną i bezstresową jazdę.