Najlepsze silniki benzynowe 2020 - jaki silnik benzynowy wybrać?

Najlepsze silniki benzynowe 2020 - jaki silnik benzynowy wybrać?

Każdy, kto decyduje się na zakup samochodu, staje przed wyborem jednostki napędowej. Oferta rynku jest bardzo szeroka i stale rośnie. Z jednej strony, zwolennicy długich tras i charakterystycznego warkotu docenią silniki wysokoprężne. Z drugiej, natomiast, osoby preferujące błyskawiczne odpalenie samochodu zimą i możliwość założenia instalacji gazowej kupią samochód napędzany silnikiem wolnossącym.

Kierowcy, ceniący sobie ekologię i nieco awangardową stylistykę wezmą pod uwagę ofertę pojazdów hybrydowych. Należy, zatem, dogłębnie przeanalizować asortyment silników przed dokonaniem wyboru. Na rynku motoryzacyjnym są jednak topowe jednostki benzynowe, które, jak wszystko na to wskazuje będą najczęściej wybierane w 2020 roku.

Silnik 1.8 turbo. To jeden z najbardziej popularnych silników napędzających głównie samochody niemieckich marek. Pomimo swojej długiej historii i licznych modyfikacji, wciąż wiedzie prym wśród innych jednostek napędowych. Generowanie mocy o wartości około 160 KM, daje niezapomniane wrażenia z jazdy, a zestawienie go z napędem na cztery koła powoduje, że trudno znaleźć dla niego konkurencję. Idealnie radzi sobie zwłaszcza w ciężkich i dużych limuzynach.

Silnik 2.0 Skyactiv. To jednostka, która napędza samochody jednej z bardziej popularnych koreańskich marek na świecie. Moc rzędu 145 lub 165 KM mechanicznych wywołuje gęsią skórkę u niejednego kierowcy. Dodatkowym atutem jest, zapewne, oszczędny tryb pracy. Połączenie mocy i ekonomiki jazdy znajdzie licznych zwolenników, zarówno wśród osób spędzających czas w miejskim korku, jak i kierowców jeżdżących na długich trasach.

1.0 Mild Hybrid. To całkiem nowa jednostka napędowa, której innowacyjność opatentował jeden z największych amerykańskich koncernów motoryzacyjnych. Jak sama nazwa wskazuje, jest to połączenie silnika benzynowego z mocą hybrydy. Dodatkowo, zastosowanie urządzenia BISG wpływa na redukcję utraty mocy, co wpływa na ekonomikę jazdy i idealnie sprawdza się w pojazdach z systemem START/STOP.

1.2 8V 69 KM. To jedna z najpopularniejszych jednostek napędzająca najmniejszego przedstawiciela włoskiej motoryzacji. Pomimo pierwotnych obaw dotyczących dostatecznej mocy napędzającej nieco cięższe samochody, zdecydowano o jego implementacji także do większych modeli. W połączeniu ze skrzynią biegów o krótkiej sekwencji tworzy ekonomiczny i relatywnie szybki miejski duet.

Silnik 1.6. Pomimo że marka stworzona "dla ludu", raczej szczyci się silnikami diesla, to jednostka o pojemności 1600 centymetrów sześciennych jest idealnym przykładem, że benzyna bardzo dobrze wpisuje się w niemieckie standardy. Przyzwoita kultura pracy, ekonomika i moc dają przyjemność z jazdy, zarówno małymi miejskimi modelami, jak i dużymi limuzynami. Dodatkowym atutem jest łatwość zamontowania instalacji gazowej w zestawieniu z tą jednostką napędową.

1.2 Turbo. Kiedy na rynku pojawił się silnik z oznaczeniem VVTi, uznano, że pod japońską maską nie może działać nic lepszego. Ekonomia, dynamika, a przede wszystkim mała awaryjność doprowadziły do połączenia niezawodności z ekologią w silniku hybrydowym o pojemności 1200 centymetrów sześciennych.

Wskazane silniki to jedynie najbardziej liczące się jednostki napędowe. Są takie, które pamiętają czasy, gdy ceny paliwa na stacjach benzynowych spadały poniżej 4 złotych. Inne, natomiast, muszą jeszcze długo pracować na zbudowanie zaufania kierowców, którymi szczycą się ich poprzednicy. Łączy je, natomiast, niezawodność i innowacyjność, a także pewność, że kolejne kilometry w samochodzie będą obfitowały w niezapomniane wrażenia szybkości i komfortu.