Diagnostyka samochodowa w warsztacie - jakich rozwiązań nie może zabraknąć?

Diagnostyka samochodowa w warsztacie - jakich rozwiązań nie może zabraknąć?

Kiedyś mechanicy samochodowi otwierali maskę auta i musieli całkowicie polegać na własnym doświadczeniu, aby zlokalizować problemy techniczne i usterki. Na szczęście dzięki nowoczesnej technologii, zadanie to jest dziś nieco łatwiejsze. Oprócz oględzin i testów drogowych mechanicy mogą korzystać z narzędzi diagnostycznych do oceny pojazdów i lokalizowania problemów, z jakimi borykają się kierowcy i ich auta. Sprawdź, jakie rozwiązania technologiczne powinny znaleźć się w dobrym warsztacie samochodowym!

Czym jest diagnostyka samochodowa?

Diagnostyka komputerowa to od lat podstawowa metoda wykrywania usterek i lokalizowania źródła awarii w pojazdach. Dzięki niej dotarcie do sedna problemu jest dużo szybsze i bardziej precyzyjne. Aby uzyskać informację o stanie pojazdu, należy podłączyć auto do specjalnego testera diagnostycznego. Urządzenie to sprawdzi statusy poszczególnych sterowników, „prześwietli” poszczególne układy, a przede wszystkim poinformuje o błędach jakie zostały zapisane w pamięci sterowników. Diagnostyka samochodowa na obecnym poziomie możliwa jest dzięki wyposażeniu współczesnych pojazdów w komputery pokładowe realizujące funkcję autodiagnostyki. Odpowiadają one za sterowanie działaniem większości elementów auta i monitorują ich pracę w trybie rzeczywistym. 

Diagnostyka samochodowa - jak przebiega?

Gdy pojawią się problemy z działaniem podzespołu w aucie, to komputer wewnętrzny zapisze odpowiedni kod błędu w pamięci. Podczas diagnostyki komputerowej w warsztacie komputer pokładowy auta i narzędzie diagnostyczne wymieniają między sobą informacje. Odczyt zapisanych kodów błędów pozwala szybko zlokalizować usterkę i wybrać odpowiedni sposób działania. Diagnostyka komputerowa to pierwszy krok do przywrócenia pojazdowi pełnej funkcjonalności.

Diagnostyka samochodowa - urządzenia diagnostyczne 

Dzisiejsze pojazdy mogą być wyposażone nawet w kilkadziesiąt sterowników, z których wszystkie komunikują się za pomocą dziesiątek milionów linii kodu. Różnorodne systemy: paliwowe i hamulcowe, klimatyzacyjne, skrzynia biegów, telematyka, są monitorowane i kontrolowane przez systemy elektroniczne. Awaria nawet jednego z nich może wpłynąć nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Dotarcie do źródła problemu będzie możliwe tylko przy użyciu odpowiednich urządzeń diagnostycznych. Sprzętu, który jest solidnie wykonany, skuteczny i intuicyjny w obsłudze. Takie rozwiązania proponuje firma TEXA. Oferują pełną paletę urządzeń diagnostycznych do samochodów osobowych, interfejs diagnostyczny do ciężarówek, motocykli lub sprzętu rolniczego i budowlanego. W ich ofercie znalazły się powszechnie znane interfejsy diagnostyczne takie jak: NAVIGATOR TXT MULTIHUB i NANO S, ale również innowacyjne jednostki wizualizacyjne należące do serii AXONE NEMO 2 oraz AXONE NEMO MINI. Oprócz tego proponują urządzenia z linii KONFORT do diagnostyki i obsługi układów klimatyzacji, systemy do dezynfekcji pojazdów i analizy spalin, urządzenia pomiarowe służące do sprawdzania zużycia tarcz hamulcowych, bieżnika oraz systemy do ustawiania oświetlenia. Warto przyjrzeć się bliżej ich ofercie.