Gdzie może działać punkt nadawczy przesyłek kurierskich? Czy dobry adres ma znaczenie?

Gdzie może działać punkt nadawczy przesyłek kurierskich? Czy dobry adres ma znaczenie?

Popularyzacja sprzedaży internetowej sprawiła, że wzrosło też zapotrzebowanie na usługi kurierskie. Dlatego obecnie jest to jedna z najszybciej rozwijających się branż, która stwarza duże możliwości początkującym biznesmenom. Punkt nadawania przesyłek kurierskich może przynosić pokaźny dochód pod warunkiem jednak, że jest odpowiednio zlokalizowany.

Kiedy własny punkt kurierski jest dobrym pomysłem na biznes?

Pracować powinien każdy, gdyż praca zarobkowa jest tylko nie źródłem dochodów niezbędnych do utrzymania się, ale też sposobem na samorealizację i doskonalenie umiejętności. Nie oznacza to jednak, że jedyną opcją jest nudny etat w biurze i codzienne powtarzanie tych samych zadań. Jeśli jesteś osobą przedsiębiorczą, masz sporo energii do działania i pomysłów, pora na własny biznes. Jedną z możliwości, jaka przed tobą stoi jest punkt nadawania przesyłek kurierskich.

Założenie firmy jednak wymaga rozważenia wielu za i przeciw, które mogą złożyć się na sukces lub porażkę. Własny punkt kurierski może się okazać dobrym rozwiązaniem, jeśli zostanie założony w odpowiedniej lokalizacji i będzie prowadzony zgodnie ze sprawdzoną koncepcją biznesową. Zyskasz ją, jeśli założysz franczyzowy punkt paczek. Jak to zrobić? Informacje są dostępne np. na stronie https://shipcenter.pl/franczyza. Znajdziesz tam instrukcję, jak założyć punkty kurierskie z firmą Ship Center.

Jak założyć punkt odbioru przesyłek?

Franczyza jest doskonałym rozwiązaniem dla każdego biznesmena, który nie ma własnego pomysłu na biznes lub jest na tyle niedoświadczony, że wypracowanie własnych metod zajęłoby mu lata. Nie każdy podejmujący prywatną inicjatywę ukończył studia ekonomiczne lub zarządzanie. Własne firmy zakładają też osoby mniej doświadczone i z mniejszą wiedzą biznesową, ale ambitne, pełne zapału do pracy i zmotywowane. Takie osoby, odwiedzając wspomnianą wyżej stronę, dowiedzą się, jak założyć punkt odbioru przesyłek.

Poza formalnościami urzędowymi, takimi jak rejestracja działalności gospodarczej i przydzielenie numeru NIP, niezbędne jest też podjęcie odpowiednich kroków w celu znalezienia lokalu. Na tym etapie może pojawić się pierwszy problem. Punkty kurierskie umieszczone w przypadkowej lokalizacji z pewnością się nie sprawdzą i nie będą miały zbyt wielu klientów. Ważne jest też zadbanie o reklamę i efektywne pozyskiwanie klientów. We wszystkich tych kwestiach z pomocą przyjdzie franczyzodawca.

Gdzie ulokować punkt kurierski?

Podjęcie decyzji o nawiązaniu współpracy z franczyzodawcą i założeniu punktu kurierskiego oznacza możliwość skorzystania ze wsparcia w szeroko rozumianym zakresie. Obejmuje ono również pomoc w wyborze lokalu. Powinny go charakteryzować następujące cechy:
  • lokalizacja oddalona od innych podobnych lub konkurencyjnych punktów (w badaniu rynku pomogą specjalne aplikacje),
  • miejsce w pobliżu centrum miasta czy głównej ulicy osiedla lub mniejszej miejscowości, dzięki czemu klienci łatwo je odnajdą,
  • dobry dojazd, który umożliwi transport palet i paczek o dużych gabarytach,
  • szerokie wejścia do budynku,
  • przestronne wnętrze z częścią przeznaczoną na magazyn.

Punkt nadawania przesyłek kurierskich – kto z niego skorzysta?

Lokalizacja punktu przesyłek kurierskich decyduje o tym, jacy klienci będą korzystali z jego usług. Ulokowanie go w pobliżu zakładów pracy czy placówek edukacyjnych i instytucji oznacza przygotowanie się na większe gabaryty. W małej miejscowości czy na nowoczesnym osiedlu paczki będą raczej nadawać indywidualni klienci. Dlatego z myślą o nich warto wprowadzić dodatkowe usługi takie jak drukowanie czy produkcją pieczątek. Dzięki temu klienci, którzy jednorazowo nadali przesyłkę, będą chcieli wrócić z innymi sprawami.