Dlaczego warto prowadzić regularne działania e-mail marketingowe?

Dlaczego warto prowadzić regularne działania e-mail marketingowe?

Newsletter może być niezwykle skutecznym narzędziem wspierającym Twoje działania sprzedażowe. Mitem jest, że e-mail marketing nie działa. Musisz wiedzieć, że dobrze poprowadzony proces wysyłki newsletterów firmowych bardzo pomaga w utrzymywaniu dobrych relacji z Klientami, a często je również... wzmacnia. Dlaczego to tak ważne?

Dobre relacje z dotychczasowymi Klientami to podstawa

Zapewne wiesz, jak ważne jest utrzymywanie dobrych relacji z Klientami. Zbudowanie zaufania to kapitał, który należy nieustannie pielęgnować. Klient, który ma poczucie indywidualnego traktowania czuje się wyjątkowy i należycie zaopiekowany. Nic dziwnego, że taki Klient lubi do nas wracać. Nie pozwól mu uciec do konkurencji i zadbaj o stałą komunikację, spersonalizowane zniżki i oferty dostępne wyłącznie dla subskrybentów. Takie możliwości daje newsletter firmowy.

Czym charakteryzuje się dobry newsletter?

Skuteczne mailingi to różnorodne i wartościowe treści dla Twojego Klienta. Monotonia, brak regularności bądź codzienne bombardowanie komunikatami w stylu „kup teraz” i „wyjątkowa promocja” mogą jedynie zniechęcić Twojego odbiorcę. Jakie zatem treści powinny się zatem znaleźć w newsletterze firmowym?

Postaw na wartościowe treści

Twój Klient doceni wartość dodaną do Twojej marki. Sprzedajesz produkty pielęgnacyjne dla psów? Regularnie dziel się ze swoimi odbiorcami skutecznymi poradami dotyczącymi pielęgnacji pupili, codziennych zabaw i rozwiązywania konkretnych problemów sezonowych. Oferujesz usługi związane z pielęgnacją paznokci? Publikuj najgorętsze trendy sezonowe i informuj o nowych usługach. Wiele marek wysyłkę newslettera firmowego wiąże na przykład z prowadzeniem firmowego bloga i działaniami content marketingowymi. Newsletter firmowy może być świetnym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie. 

Przemycaj treści sprzedażowe

Pamiętaj jednak, by nie być nigdy zbyt nachalnym, ponieważ nieustanne informowanie o promocjach cenowych może zniechęcić Twojego odbiorcę. Zbliżają się walentynki? Napisz chwytliwy tekst o dzieleniu się wartościami z najbliższymi i zaproponuj zniżkę sezonową. Nastała długo oczekiwana wiosna? Zaproponuj wybrane produkty z najnowszej kolekcji. Pamiętaj,by nigdy nie być zbyt nachalnym w swoich przekazach i stosować technikę storytellingu. 

Postaw na chwytliwy tytuł

Często intrygujący tytuł determinuje odczytanie Twojego maila. Zaciekaw zatem odbiorcę, by Kliknął w konkretną wiadomość. Tytuły newsletterów potraktuj jak chwytliwe nagłówki w gazetach. To często od nich zależy to, czy zdecydujemy się na lekturę. Często stosowanie personalizacji w postaci umieszczania imienia odbiorcy przyczynia się do większych konwersji mailingów. Pamiętaj o tym. Bądź również regularny. Cisza przez ponad miesiąc może spowodować, że Twój Klient o Twojej marce… zapomni. Staraj się być regularny, jednak nie przesadzaj. Dwa mailingi tygodniowe to absolutne maksimum.