Pozycjonowanie stron - Poznań. Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Pozycjonowanie stron - Poznań. Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Pozycjonowanie jest o tyle ciekawą formą promowania strony w internecie, że pozwala dotrzeć do internautów w bardzo nieinwazyjny sposób. Nie jest odbierane jako natarczywa forma reklamy, a ponadto jest odporna na coraz popularniejsze blokery reklam, z których część chowa przed internautami także linki sponsorowane Google Ads.

Pozycjonowanie – czy warto wynająć agencję interaktywną?


To podstawowe pytanie. Wielu właścicieli firm może kusić próba samodzielnego promowania strony w wyszukiwarce Google, jednak tu należy zaznaczyć pewną istotną kwestię. Zarówno w przypadku linków sponsorowanych, jak i w przypadku działań SEO, dużo zmienia doświadczenie. W pierwszym przypadku błędne skonfigurowanie kampanii może prowadzić do nadmiarowych kosztów – podczas gdy agencja SEO zadba o staranne ustawienia. W drugim doświadczona agencja zadba o bezpieczeństwo prowadzonych działań – a to bardzo istotny element gdy chodzi o pozycjonowanie. Poznań czy dowolne inne duże miasto mają to do siebie, że agencji jest tu sporo, więc zdecydowanie warto spróbować wybrać jedną z nich i powierzyć zadanie promocji specjalistom. Inwestycja taka może się bardzo szybko zwrócić w porównaniu z próba samodzielnego działania.

Pozycjonowanie w agencji to... nie tylko pozycjonowanie


Marketing internetowy ma to do siebie, że występują w nim bardzo różne formy działań. Mało kto zna się na nich wszystkich, ale współpracując z agencjami interaktywnymi można liczyć na to, że w ich obrębie pracują całe zespoły ludzi o zróżnicowanych specjalizacjach. Dzięki temu jeśli stwierdzisz, że interesuje Cię działanie na wielu „frontach” jednocześnie, zawsze możesz porozmawiać o to z przedstawicielami agencji.

Takie podejście jest o tyle ciekawe, że pozwala nie tylko na maksymalizowanie zasięgów, ale tez na upewnienie się, ze internauta, która już raz trafił na Twoją markę dzięki promocji w jednym z kanałów marketingowych (na przykład za sprawa pozycjonowania) może przypomnieć sobie o Twojej marce za sprawa reklam w innym miejscu.

Pozycjonowanie zawsze zaczyna się od audytu


Próby samodzielnego pozycjonowania często sprowadzają się do tego, że nie bardzo wiadomo, od czego je zacząć. Tymczasem profesjonaliści (których łatwo znaleźć w agencjach z dużych miast, jak chociażby z poznania), zawsze zaczynają swoje działania od przeprowadzenia kompleksowego audytu SEO.

Co istotne, agencje nie ograniczają się przy tym do podstawowego przeglądu strony , ani do wykorzystania podstawowych narzędzi udostępnianych przez Google. Agencyjny audyt SEO zwykle wiąże się z wykorzystaniem wielu profesjonalnych narzędzi, w tym tych wyspecjalizowanych w przeanalizowaniu nagłówków i metaznaczników strony, znalezieniu uszkodzonych linków, czy sprawdzeniu stopnia zaindeksowania podstron.

Na tym nie koniec. Agencje w trakcie analizowania strony sprawdzają także jej widoczność w wynikach wyszukiwania i sprawdzają otoczenie konkurencyjne (zarówno lokalne, na przykład z poznania, jak i ze strony graczy ogólnokrajowych).

Audyt zwykle kończy się zebraniem sugestii i zaleceń, które należy wdrożyć, aby uzyskać lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania i ułatwić późniejsze działania z zakresu pozycjonowania strony w Google. Wprowadzanie tych działań to optymalizacja strony pod kątem SEO i należy traktować ją jako niezwykle istotne zadanie – w końcu od niej zależy, czy Google będzie postrzegać ją jako dobrze skonstruowaną i na ile sprawnie będzie docierać do jej podstron.

Pozycjonowanie w agencji to lepszy link building


Warto mieć na względzie fakt, że pracownicy agencji SEO często posiadają kontakty w serwisach, w których można uzyskać wartościowe odnośniki w ramach rozbudowanych treści contentowych. Dzięki regularnej współpracy zwykle uzyskują lepsze ceny, a dzięki znajomości branży, łatwiej docierają do portali lokalnych (czyli serwisów poświęconych na przykład Poznaniowi lub Warszawie), jak i tych branżowych. Co jednak dużo bardziej istotne – doświadczenie agencji sprawia, że wiedzą w jakim tempie zdobywać odnośniki i jaki dobór źródeł linków będzie optymalny, aby zapewnić nie tylko możliwie dobre efekty pozycjonowania, lecz również zmaksymalizować bezpieczeństwo tego procesu.